Reportaža

Stari grad - Budva
  • Pisac repotraže: Marko Ratic
  • Mesto: Budva, Crna Gora
  • Period boravka u mestu: 15.06.2010. - 22.06.2010.
  • Datum unosa reportaže: 26.12.2012.
  • Generalni utisak:
Generalni utisak

Budva je svima poznata po noćnom životu i velikoj gužvi kako na ulicama tako i na plažama. Imali smo sreću da izbegnemo špic sezone i vidimo je u malo mirnijem svetlu. Budva kao mesto ima dobru infrastrukturu, od kafića, restorana, klubova pored plaže, do velikih supermarketa i prodavnica. Pored toga ima i sportskih terena, ambulanti, kozmetičkih salona i razne druge propratne infrastrukture. Nisam bio više od 10 godina u Budvi pa sam baš pozitivno iznenadjen njenim razvojem. Ruski kapital se vidi na svakom ćošku. Od velikih i luksuznih hotela, zgrada i apartamana do toga da se ipak malo više vodi o turzimu i turistima nego ranije. Turistička ponuda sa raznim propratnim sadržajem od padobrana, glistera, skutera i sličnih stvari daju Budvi dodatnu živost.

Put

Put do Budve iz Beograda trajao je oko 12h. Putovali smo Lastinim autobusom, gde je cena povratne karte po meni stvarno pristupačna i iznosi 3750 din. Za studente uz overeni index možete dobiti popust tako da cena karte iznosi 2970 din! Peronska karta na BAS-u je 120 dinara. Pravljene su dve pauze po 20 minuta pred Zlatiborom i pred Podgoricom. Na granici nije bilo preteranih zadržavanja, obe granice smo prošli za otprilike 15-20 minuta.
Lastin autobus ide u stvari iz Beograda do Herceg Novog, pa mu je Budva, kao i Bar, Sutomore i Petrovac usputna stanica ako ima putnika. Na usputnim stanicama (Sutomore, Bar, Petrovac) smo potrošili nekih sat vremena pre nego što smo stigli u Budvu.
Po dolasku u Budvu, sačekao nas je naš domaćin Danilo koji nam je organizovao taxi do našeg smeštaja. Zvao je Taxi (broj 19555) telefonom iako je ispred autobuske stanice taxi stanica. Kao i u Beogradu, taksisti koji čekaju ispred autobuske stanice "deru" pa bi nas vožnja do Bijelog do-a izašla 5 evra, umesto regularne tarife koju smo platili a koja je iznosila 1.75 eura

Što ste povratka tiče, potrebno je da rezervišete kartu koji dan ranije. Rerevacija karte vas košta 1.5 evro. Iako smo mislili da će biti gužva, autobus je bio poluprazan. Lasta je u ovom periodu imala povratke neparnim danima i to u 7:00 i 24:00. Na karti će vam pisati u 0:00 pa proverite da se ne bi stresirali da li je to značilo taj dan ujutru ili u ponoć :-) Bitna napomena je da se pripremite na kašnjenje ovog autobusa koji je umesto u ponoć, došao oko 1 ujutru. Kako smo čuli to se redovno dešava. Autobus dolazi iz Herceg Novog pa je moguće da je usko grlo na trajektu.U Beograd smo stigli oko 12:00 uz kratke pauze na granici i Zlatiboru.

Cene

Cene namirnica dosta zavise od toga gde kupujete. Ako odete u veće supermarkete, cene ce biti kao u Beogradu, za nijansu skuplje, ili čak i jeftinije nego u Beogradu.
Slikali smo kiosk gde smo često jeli giros, (njega su nam preporučili ljudi koji zive u Budvi), slikali smo i cenovnik jedne lok

Plaže

Iako sam stekao utisak da nije tako strašno. Plaže se ipak prilično čiste. Na svakoj plaži gde ima i ležaljki postoje i kante za smeće.

More jeste čisto, dok talasi ne donesu travu i ostale otpatke pa na samom ulazu u vodu može da bude prilično nelagodan prolazak kroz prljavštinu koju su doneli talasi. Taj deo nažalost nismo slikali.

Noćni život

Iskreno nismo nesto učestvovali u noćnom životu, ali ovako na prvi pogled deluje kao vrlo raznovrstan. Obilazeći Stari grad u Budvi, kao i šetajuci pored plaže uveče videli smo mnogobrojne klubove, diskoteke, kafiće i restorane koji su iako je predsezona bili prilično popunjeni.. Napravili smo nekoliko usputnih fotki...

Turistička ponuda

Ekskurzija i turistička ponuda Budve se značajno popravila od kad sam poslednji put bio tamo (a to i nije tako skoro). Turističke agencije koje možete naći uz šetaliste pored plaže nude brojne ekskurzije kao na primer: Obilazak Kotorskog zaliva, izlet na Cetinje, izlet u Dubrovnik pa čak i rafting na Tari kao i ekskurziju u Albaniju sa posetom Tirane i Skadarskog jezera.
Cene variraju od agencije do agencije, mi smo naleteli i na jednu koja je nudila značajne promotivne popuste.