Reportaža

Hvar, Hrvatska

Detalji reportaže
Slika pristaništa za čamce u Hvaru
  • Pisac repotraže: Marko Ratic
  • Mesto: Hvar, Hrvatska
  • Period boravka u mestu: 15.07.2010. - 25.07.2010.
  • Datum unosa reportaže: 26.12.2012.
  • Generalni utisak:
Generalni utisak

Hvar je lepo, živo mesto prepuno stranaca. Važi za boemsko mesto kojeg prati ne tako jeftino letovanje i život u sezoni. Marina je uvek prepuna skupocenih jahti. Hvar je mesto poznato po noćnom životu. Uveče sve vrvi od turista i mladih.

Put

Put do HVARA iz Beograda ima dve deonice. Jedna deonica je iz Beograda do Splita, i druga iz Splita Trajektom do Starog grada na Hvaru. Iz Starog grada na Hvaru do mesta Hvar potrebno je 20-tak minuta autobusom. Pa se ovo može nazvati možda i trećom deonicom.

Prvu deonicu do Splita koristili smo autobus Makarska promet, koji polazi iz Beograda svakog radnog dana u 19h.

Karta u jednom pravcu je 3650 din, dok je povratna karta oko 6000 din. Moram priznati da autobus nije bio neki luksuz, i da mi se cini da je opcija sa prevoznikom Lasta - Otisak možda nešto udobnija. Jedino što Lastin autobus polazi iz Beograda u 20.30h.

U Split smo stigli oko 6:15h bez nekih zadržavanja na granici tako da je put prošao prilično dobro sa oko 11h klacakanja u autobusu.

Po dolasku u Split, na kiosku Jadrolinije smo našli prvi sledeći Trajekt za Stari grad u 08:30h a cena karte je 47 kuna. Rekoše nam da je to neka brza linija i da je zato malo skuplje. Takodje smo dobili informaciju i da postoji katamaran u 11:30 koji stiže baš u mesto Hvar za 45 minuta ali pošto nam je bilo previše da čekamo 11:30 h izabrali smo prvu opciju.

Vožnja iz Splita do Starog grada traje oko 1:30h, tako da smo u Starom gradu bili oko 10:00h.

Po iskrcavanju iz Trajekta uspeli smo da se uguramo u autobus za Hvar. Autobuska karta iz Starog grada do Hvara je 25 kuna.

Umesto autobusa možete uzeti i taxi. Pitali smo taxistu koliko bi izašla takva vožnja, Odgovor je 200-220 kuna.
Kod ulaska u autobus treba biti snalažljiv jer vam se može desiti ili da stojite ili da pak nema više mesta u autobusu. Kad pristane Trajekt u luku, autobus vas već čeka i ispred njega se formira poprilična gužva.

Cene

Prava sitnica. 25 kuna ležaljka, 25 kuna suncobran... ili na primer 2 ležaljke i suncobran izadje 75 kuna što je oko 10 evra. Nije baš jeftino. Ovo pišem za plažu Pokonji dol.

Osetili smo cenu ležaljki i na gradska plaža kod Hotela Amfora. Cena jedne ležaljke je 40 kuna! Što mu dođe o

Plaže

Za sada su iskustva prilično bolna! Bili smo na plaži pokonji dol koja nam je na 10-ak minuta hoda od apartmana.

Pesak još uvek nismo našli. A ulazak u vodu na ovoj plaži je u najmanju ruku kao po jajima. Medjutim kad se udje u vodu, voda kao da može da se pije koliko je bistra. Imam utisak da je vidljivost pod vodom sa običnim naočarima za plivanje par desitina metara.

Put do Pokonji dol plaže je iz pravc a našeg apartmana opet prava mala avantura jer se spuštamo kozijim kamenitim stazicama čije ćete slike uskoro videti.

Noćni život

Mesto Hvar je poznato po noćnom životu. Uveče sve vrvi od turista i mladih. Restorani i kafići u centru su prepuni. Od klubava na plaži mi se čini najpopularniji Hula Hula klub.

Turistička ponuda

Ponuda ekskurzija i izleta na Hvaru je bogata. Od obilaska Paklenih otoka, do izleta na okolne veće otoke kao što su Bol, Brač, Korčula. Cene variraju i videćete neke na sledećim slikama.

28. jula 2010. krenuli smo u potragu za peščanom plažom na Pakleni otok Palmižana.
Do paklenih otoka najlakše možete stići brodičima iz centra Hvara. Cene karata variraju, do drugih otoka je povratna karta 35 kuna, dok je do Palmižana 50 kuna. Polasci su svakog dana od 10 dok su povratci u 16, 17 i 18h.

Na brodiću ume da bude gužva kao što se vidi na prvoj slici, tako da nije loše doći i malo ranije.